Wednesday, June 17, 2009

temui aku disana


rasa da lama tak meng 'update' blog ini...=) actually nak upgrade blog ni tapi tak pandai sgt ngan comp system..huhu..sedeyh..takpe2. nanti blajar lagi..

dipetang yang hening ini bnyak mengingatkan saya akan kenangan- kenangan hidup..ade yang pahit, manis..terasa diri ini kerdil nak dibandingkan dengan dunia Allah yang luas. sering diri alpa dalam kemanisan duniawi yang tak mengenal kawan dan lawan. turut terlarut bersama keinginan yang palsu.

semua manusia tu fitrahnya sama, ingin kan bahagia, di dunia mahupun akhrat..yang membezakan bagaimana manusia mengecap kebahagian. jalan yang dipilih dan onak duri yang ditempuh. sering kali diri ini tertipu dengan corak mainan dunia.. berapa lama lagi diri ini akan terus dibiar tertipu..sedih.. meskipun ku ulangi dosa- dosa, namun ku sedari keampunan mu tidak bertepi..

"sesungguhnya, mereka yang beriman dan mengerjakan kebaikan, Kami tidak akan menyia-nyiakan pahala org yg berbuat kebaikan itu."(alKahf:30)

dalam payah mencari sinar, dalam sendu memohon ampunan..

bersama kasih ku panjatkan, kan ku daki walaupun sukar....
kepada teman~
hulurkanlah tangan, tak tercapai aku tanpa ranjutan sokonganmu..
kepada kasih~

diri ini terlalu lemah, aku perlu tuntunan..


"disana, pertolongan itu hanya dari Allah yang Maha Benar. Dialah pemberi pahala terbaik dan pemberi balasan terbaik.."(alKahf:44)

1 comment: